Somfy, lider automatyki domowej, z powodzeniem od lat poszerza swoją ofertę napędów do osłon wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki promowanym rozwiązaniom klienci coraz chętniej interesują się rozwiązaniami automatyki domowej. Obecnie w sezonie wiosenno-letnim dużą popularnością cieszą się rozwiązania do rolet, takie jak: funkcja Plug & Play, Sunis Indor, czy też zasilanie napędów energią słoneczną przez tzw. panele słoneczne, wszystkie dostępne tylko w SOMFY.
Nowoczesne napędy do rolet – wyposażone w tzw. funkcję Plug & Play, poza standardowymi funkcjami, zapewniają też: detekcję przeszkód, zabezpieczenie przed ręcznym podniesieniem rolety z zewnątrz (próbą włamania) oraz zabezpieczenie przed oblodzeniem. W przypadku napotkania na przeszkodę napęd automatycznie się zatrzymuje, nie niszcząc rolety. Z kolei w przypadku przymarznięcia pancerza nie jest on na siłę podnoszony, co pozwala zapobiec przegrzewaniu napędu i zniszczeniu rolety.
– Dużym udogodnieniem jest fakt, że funkcja Plug & Play nie wymaga żadnych ustawień, w tym nawet ustawień podstawowych, takich jak położenia krańcowe. Wszystko dzieje się automatycznie, bez potrzeby ingerencji instalatora. Jest to ogromna zaleta dla nowych pracowników w firmach instalatorskich, a także w przypadku montażu rolety przez firmę okienną, nie posiadającą specjalistycznej wiedzy o napędach. Poza tym jest to oszczędność czasu – podsumowuje Cezary Krupa, SOMFY.
Kolejnym innowacyjnym udogodnieniem, dostępnym tylko w Somfy jest czujnik do rolet Sunis Indor. Mierzy on temperaturę wewnątrz pomieszczenia oraz natężenie światła i dopasowuje do tego ustawienie rolet, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Z kolei w trosce o klientów ceniących ekologię, Somfy przygotowało także napęd z panelem słonecznym, zamiast kabla zasilającego. Może on być z powodzeniem wykorzystywany w tzw. greenhouse’ach. Wystarczy umieścić napęd w skrzynce oraz zainstalować panel słoneczny. Sterowanie odbywa się za pomocą dowolnego pilota Somfy.
– W ramach pięcioletniej gwarancji, jako jedyni na rynku oddajemy do dyspozycji klienta mobilny serwis, który w razie potrzeby dojeżdża na miejsce i rozwiązuje problem – podsumowuje Cezary Krupa, Somfy.