• Personalizacja ulubionym trendem dziennikarzy wnętrzarskich
  • Personalizacja ulubionym trendem dziennikarzy wnętrzarskich

Personalizacja ulubionym trendem dziennikarzy wnętrzarskich

Naturalne materiały, pastele, klasyka z kolorami, a może kontrolowana korozja – który z trendów w aranżacji łazienek na 2016 rok zyskał największe grono sympatyków wśród redaktorów tytułów wnętrzarskich? Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to jednak kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza skradł serca dziennikarzy. Czy czytelnicy pójdą za głosem mediów?

Łazienka z charakterem

Rola dziennikarzy w kształtowaniu gustów Polaków oraz inspirowaniu do zmiany aranżacji wnętrza jest nieoceniona. Pełnią bowiem funkcję przewodnika – wskazują trendy, prezentują dostępne na rynku nowatorskie rozwiązania, radzą, jak zaaranżować „trudną” przestrzeń. Dlatego do dyskusji na temat tego, jak w najbliższym czasie będą wyglądały łazienki Polaków, firma Radaway, polski producent kabin prysznicowych, zaprosiła najbardziej opiniotwórczą grupę – media. W badaniu ankietowym wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy kluczowych tytułów wnętrzarskich. Wynika z niego, że ulubionym przez redaktorów trendem w aranżacji przestrzeni sanitarnej jest personalizacja. Indywidualny charakter łazienki jest jednym z najbardziej popularnych kierunków, coraz częściej docenianym także przez Polaków. Moda na oryginalność dotyczy nie tylko wykończenia ścian, akcesoriów łazienkowych czy płytek, ale także spersonalizowanych rozwiązań, takich jak np. kabiny prysznicowe z grawerem na szkle. Do ulubionych trendów dziennikarzy należy zaliczyć także naturalne materiały – beton, kamień (nie mylić ze stylem eko!) oraz pastelowych barw. Przypuszczalnie, już w najbliższych artykułach i wydaniach prasy wnętrzarskiej, czytelnicy znajdą jeszcze więcej inspiracji na łazienkę z charakterem, wykonaną z naturalnych materiałów, a także w kolorach Instytutu Pantone na 2016 rok.

Przepowiednia na mur beton

Przy wyborze stylu wnętrza Polacy poszukują inspiracji w prasie branżowej, częściej sugerują się także zdaniem specjalistów, niż samodzielnie szukają nowych rozwiązań. Zdaniem dziennikarzy biorących udział w badaniu to jednak nie personalizacja zagości na dobre w polskich łazienkach. Prawie co drugi dziennikarz wskazał na surowe materiały – beton i kamień. Jak twierdzą eksperci, trend przyjmie się w polskich warunkach i będzie utrzymywał się przez najbliższe sezony. Co więcej? Polacy porzucą beże i brązy na rzecz pasteli. Bardziej odważni sięgną po takie rozwiązania, jak kabiny prysznicowe z grawerem na szkle czy styl określany mianem kontrolowanej korozji. Nadal będzie rządził minimalizm i nowoczesność, ale będzie w nich więcej designu.

Z wizytą u redaktorów

Z badania przeprowadzonego przez firmę Radaway wynika, że dla większości dziennikarzy łazienka stanowi prywatną strefę komfortu. To tu, po ciężkim dniu, mogą się zrelaksować i pobyć sami ze sobą. Co czwarty respondent podkreślił, że łazienka to pomieszczenie, które najtrudniej zaaranżować – jest często niewielka, nieustawna, wymagająca wysiłku przy urządzeniu. A jak wyglądają łazienki samych dziennikarzy? Są minimalistyczne i nowoczesne, z elementami stylu eko. Jeżeli chodzi o kolorystykę, podobnie jak w przypadku łazienek czytelników – dominują w nich biel, beże, brązy i szarości. Na kompozycje kolorystyczne z wykorzystaniem czerni, odcieni niebieskiego czy intensywnych barw zdecydowało się tylko 15% badanych.
W badaniu poruszono także odwieczny dylemat – wanna czy prysznic? Wyniki wskazały na remis bez półśrodków. Za kabiną prysznicową i wanną opowiedziała się taka sama liczba dziennikarzy. Rozwiązanie uniwersalne, czyli wanna z parawanem, zyskała tylko 10% głosów.
Firma Radaway dziękuje wszystkim uczestnikom za udział w badaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *