Grupa Tubądzin z sukcesem zakończyła udział w Międzynarodowych Targach Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek w Bolonii. Oprócz światowej premiery kolekcji stworzonych wspólnie z Maciejem Zieniem i kilkudziesięciu nowych propozycji, firma zapowiedziała kolejne wielomilionowe inwestycje w swoich fabrykach.
Na 150 000 m2 powierzchni wystawiły się 623 firmy z 28 krajów, w tym prawie 40% z nich pochodziło spoza Włoch. Była to pierwsza tak wielka impreza branży łazienkowej od początku pandemii. Zmiany, jakie wymusiły surowe obostrzenia, można było odczuć na każdym kroku. Osoby odwiedzające targi musiały okazać tzw. „Green Pass”, czyli certyfikat potwierdzający zaszczepienie, ozdrowienie lub ważny test PCR. We wszystkich halach obowiązywało noszenie maseczek, utrzymywanie dystansu społecznego, a stacje z płynem do dezynfekcji rąk były dostępne na każdym rogu.
Design inspirowany modą i trendy osadzone w naturze
Premierowe kolekcje stworzone przez Macieja Zienia oraz ekspozycję kilkudziesięciu nowych wzorów Grupy Tubądzin można było oglądać na ponad 200 m2 stoiska. Stoisko Tubądzin było podzielone na część ekspozycyjną, w której zaprezentowane zostały aranżacje łazienkowe, strefę z ekspozytorami prototypowych kolekcji oraz kameralne miejsce do prowadzenia rozmów biznesowych. Wśród nowych wzorów goście targów zobaczyli m.in. inspirowaną marokańską sztuką kolekcję Fadma, zachwycającą kolorystycznie kolekcję Calacatta Green, czy łączącą złoto z bielą kolekcję Sophi Oro (kolejno od lewej na zdjęciach).
Mimo, iż w targach Cersaie 2021 wzięło udział 25% mniej wystawców niż w roku 2019, na stoisku Tubądzin nie odczuliśmy pogorszenia frekwencji odwiedzających. Nawet więcej, były momenty w których ciężko było złapać oddech pomiędzy rozmowami z gośćmi. Nasze stoisko odwiedziło wielu nowych obiecujących klientów, przede wszystkim z rynku europejskiego, między innymi z Francji, Niemiec czy Belgii, ale były też osoby z USA.
Na targach nie zabrakło również naszych kluczowych partnerów biznesowych, zarówno z rynku polskiego, jak i z rynków zagranicznych. Na Cersaie swoją premierę miała kolejna odsłona naszej wieloletniej współpracy z Maciejem Zieniem. Kolekcje Boho, Sophisticated, Timeless i Funky są wynikiem wnikliwej analizy trendów, oczekiwań klientów i architektów, a także konsekwentnej i spójnej wizji rozwoju naszej wspólnej linii produktowej. W trakcie targów pokazaliśmy także kilkadziesiąt nowych wzorów płytek MONOLITH, wiele z nich zyskało uznanie naszych gości – architektów, projektantów oraz dystrybutorów. Niewątpliwie najbardziej uwagę gości przykuwała, inspirowana różowym onyksem, subtelna kolekcja Onice Rosa. Potrzeba kontaktu z naturą i wykorzystanie kamiennych wzorów we wnętrzach to bardzo silne trendy, które znajdą odzwierciedlenie w przyszłorocznych kolekcjach – mówi Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.
Inwestycje w najnowsze technologie
Oprócz możliwości obcowania ze wzornictwem na światowym poziomie goście targów mogli też dowiedzieć się o planach Grupy Tubądzin na kolejne lata. Firma zapowiedziała wielomilionowe inwestycje w najnowsze technologie, aby jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność i atrakcyjność swojej oferty handlowej.
Inwestycje są nieodłącznym elementem rozwoju firmy. Chcąc produkować coraz lepsze i doskonalsze produkty, musimy inwestować w nowoczesne technologie. Jesteśmy już na ukończeniu kosztującej 30 mln zł inwestycji, która umożliwi zdobienie wielkoformatowych płyt MONOLITH. Nowa linia tzw. trzeciego wypału pozwoli nam, jako pierwszemu środkowoeuropejskiemu producentowi, uzyskać szeroki wachlarz zdobień na płytkach sięgających swym rozmiarem 120 x 275 cm. Drugą wielką inwestycją, którą zrealizujemy już w 2022 roku, będzie rozbudowa naszej sieradzkiej fabryki o drugą linię Continua+. Inwestycja ta zwiększy moce produkcyjne sieradzkiej fabryki do 5,5 mln m2 płytek rocznie oraz pozwoli wprowadzić do oferty nowy, pożądany na rynku format 120 x 275 cm – mówi Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin.