• Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces
  • Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces

Targi MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN – synergia, która pozwala osiągnąć sukces

Premiery nowych produktów i marek, intensywne kolory, dodatki glamour, interesujące wykłady i panele dyskusyjne oraz wiele ciekawych ekspozycji – taka była tegoroczna edycja targów MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN. Międzynarodowe Targi Poznańskie od 6 do 9 marca 2018 odwiedziło blisko 21 tys. kupców z 59 krajów.

Okazją do wnętrzarskich inspiracji dla handlowców i projektantów z kraju i zagranicy była kolejna bardzo udana edycja Targów HOME DECOR. Tegoroczna ekspozycja była nie tylko większa niż w latach ubiegłych, ale zauważalnie podniosła się także jakość prezentowanej na stoiskach oferty. Swoją polską premierę miało w Poznaniu kilka bardzo obiecujących marek dekoracyjnych, które sądząc po pozytywnym odbiorze wśród zwiedzających powinny szybko zadomowić się na naszym rynku. Wyjątkowo silna była w tym roku reprezentacja prestiżowych marek oświetleniowych. Nie zabrakło wystawców związanych z wyposażeniem kuchni i łazienki. Aktualne kolekcje na kolejny sezon zaprezentowali także producenci tkanin.

Trendy na HOME DECOR

Wystawcy HOME DECOR – najważniejszej w kraju biznesowej prezentacji najnowszych tendencji w dekoracjach i wyposażeniu wnętrz – zadbali, by ich stoiska odpowiadały obowiązującym trendom kolorystycznym. Ekspozycje większości firm cieszyły oczy paletą barw – królowały granaty, odcienie szmaragdu, ale i barwy z gamy czerwieni czy ultrafiolet, kolor roku według Instytutu Pantone. Na stoiskach widoczne były też inne światowe tendencje lansowane przez trendwatcherów i trendsetterów. Przede wszystkim złoto, ale też inne metalizujące kolory to obecnie hit na największych imprezach branżowych. Również w Poznaniu ta moda była mocno eksponowana. Po latach skandynawskie uwielbienie bieli i ascetyzmu w aranżacji ulega wszechobecnym intensywnym kolorom i mocy dekoracji. Na salony przebija się amerykański glamour z okresu złotych lat Hollywood lub charakterystyczne barwy i formy dla mid-century modern – welwety, marmury i kryształy a do tego złoto lub co najmniej chrom, wszystko okraszone bogatym ornamentem.
Kompaktowym przeglądem najnowszych trendów i bogatym źródłem wnętrzarskich inspiracji była przestrzeń Bloggers Zone przygotowana już po raz piąty przez blogerki specjalizujące się w tematyce dekoracji i wyposażenia wnętrz: Ulę Michalak, Martę Cerkownik, Dagmarę Jakubczak, Kasię Gal oraz Annę Katarzynę Betnarską. Aranżacja w strefie Bloggers Zone powstała w oparciu o meble z oferty wystawców targów Meble Polska, które uzupełnione zostały dekoracjami firm prezentujących swój asortyment na targach Home Decor i arena DESIGN.
– Absolutną nowością były warsztaty “Budowanie atmosfery zapachem” przygotowane przez Martę Siembab – jedynego w Polsce senseliera, profesjonalnego trenera zapachowego. Uczestnicy warsztatów poznali tajniki budowania atmosfery wnętrza z wykorzystaniem zapachu i dowiedzieli się, jakie zapachy sprawiają, że klienci są bardziej skłonni poczuć konkretne emocje, jakie zapachy tworzą wrażenie luksusu, podnoszą wartość wnętrza i sygnalizują obecność w nim wysokojakościowych naturalnych surowców oraz w jaki sposób łączyć kolory, tekstury i zapachy – mówi Natalia Tarachowicz, dyrektor targów HOME DECOR.

Globalny salon meblowy

Największą powierzchnię w pawilonach zajęła ekspozycja targów MEBLE POLSKA, będących największą na świecie prezentacją oferty eksportowej polskiego przemysłu meblarskiego. Po ośmiu latach od zmiany formuły na ściśle biznesową poznańskie targi meblowe znajdują się w czołówce najważniejszych spotkań tej branży w Europie.
– W międzynarodowych kontraktacjach meblowych w Poznaniu uczestniczyli wszyscy najważniejsi polscy producenci mebli zainteresowani poszukiwaniem nowych proeksportowych kontaktów biznesowych oraz przedstawiciele najważniejszych grup zakupowych i sieci handlowych z całego świata – mówi dyrektor targów MEBLE POLKA Józef Szyszka. – Wystawcy targów zgodnie podkreślali wysoką jakość profilu zwiedzających oraz wskazywali na szczególnie liczną obecność kluczowych handlowców dysponujących największymi budżetami zakupowymi – dodaje.
Oferta tegorocznych targów meblowych w Poznaniu była bardzo urozmaicona. Obok mebli z płyty meblowej na stoiskach zobaczyć można było wiele ciekawych kolekcji z litego drewna i inne meble klasy premium. Wiele wzorniczych perełek znalazło się w dużej prezentacji mebli tapicerowanych. Ekspozycję uzupełniła bogata oferta materacy. Część ekspozycji prezentowana była w ramach zamkniętych przestrzeni (tzw. secret rooms) dostępnych dla kluczowych kupców. Ekspozycję wystawców targów Meble Polska wzbogacił ciekawy program wydarzeń towarzyszących. Cykl seminariów dla branży meblarskiej przygotowała Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. W jego trakcie można było dowiedzieć się m. in. jak zatrudnić najlepszych doradców klienta w sklepie meblowym i jak ich efektywnie szkolić i motywować, jak zwiększyć lojalność klientów salonu oraz jak prawidłowo kalkulować i rozliczać koszty na produkty i klientów przedsiębiorstwa meblowego? Podczas seminariów mowa była także m. in. o możliwościach prowadzenia działalności produkcyjnej w USA, zmianach w normach meblowych, nowoczesnych technologiach w networkingu oraz czwartej rewolucji sprzedaży.

Dekada z designem w Poznaniu

Organizując po raz pierwszy w 2009 roku arenę DESIGN Międzynarodowe Targi Poznańskie miały gotowy pomysł na wydarzenie, które byłoby skierowane zarówno do producentów, architektów wnętrz, projektantów jak i do studentów szkół wyższych o profilu artystycznym oraz technicznym. – arena DESIGN od początku istnienia akcentowała swój biznesowy charakter. Była i jest odpowiedzią na potrzeby producentów, którzy mają już coraz większą świadomość o konieczności współpracy z projektantami. W tym roku o swoich doświadczeniach w tym obszarze mówili wyjątkowi goście. Pierwszego dnia był to pracujący dla znakomitej marki Ligne Roset duet Patrice Bert i Christian Werner. Natomiast drugiego dnia wątek ten kontynuowali Job Smeets i Luza Mazza z firmy Slamp – mówi Małgorzata Czubak, dyrektor projektu arena DESIGN.
Motywem przewodnim jubileuszowej edycji areny DESIGN były POKOLENIA/ GENERATIONS. Wokół tego hasła koncentrował się także program wydarzenia. Sporo zatem było o projektowaniu z myślą o osobach starszych, ale też o tym jak wykorzystywać w procesie projektowym wizję i kreatywność młodych ludzi.

Pokochaj oryginał

Ważnym elementem jubileuszowej edycji areny DESIGN były także wystawy specjalne – ?WE #loveOriginals, VIVA light, Start-Design!-Up oraz TOP DESIGN. Pierwsza powstała z inicjatywy stowarzyszenia #loveOriginal i została zorganizowana w Polsce po raz pierwszy. Jej celem było zaprezentowanie ikon designu oraz podkreślenie ich autorskiej tożsamości. – Naszym marzeniem jest świat bez podróbek. Nasza ekspozycja miała przekonywać odbiorców jak ważny jest szacunek dla twórcy – tłumaczy prezes stowarzyszenia #loveOriginals Berenike Milkowska-Milbrodt. Na wystawie VIVA light, która z roku na rok zwiększa swoją powierzchnię, można było zobaczyć np. lampy – świetlne totemy zaprojektowane przez gościa specjalnego Joba Smeets dla marki Slamp. Ciekawe i cieszące się sporym zainteresowaniem stoisko miały też start-upy, które design traktują jako element budowania swojej przewagi konkurencyjnej na rynku. Z kolei na wystawie TOP DESIGN można było zobaczyć produkty, które jury nagrodziło znakiem TOP DESIGN award 2018. W tym roku to oznaczenie otrzymało 9 produktów, reprezentujących 7 różnych kategorii tematycznych.

Kolejna edycja bloku targów MEBLE POLSKA, HOME DECOR i arena DESIGN odbędzie się w Poznaniu w dniach 12-15 marca 2019 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.