Od pięciu lat Mediolan zamienia się na kilka dni w światową stolicę budownictwa i wyposażenia wnętrz. Odbywające się w tym mieście Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury MADE Expo to najbardziej prestiżowe wydarzenie branży. Oknoplast zaprezentował na nich nowości, przełomowe dla branzy otworowej PVC.
Targi MADE Expo co roku przyciągają wielu wystawców i gości. W poprzedniej edycji udział wzięło 170 firm z 40 krajów. Ich stoiska w Centrum Wystawienniczym Rho-Pero odwiedziło ponad 250 000 osób. W tym roku wydarzenie odbywało się w dniach 17-20 października.
Firma OKNOPLAST bierze udział w MADE Expo od pierwszej edycji. W tym roku podczas targów swoją obecnością firmę wspierali: Nina Senicar – ambasadorka marki Oknoplast we Włoszech oraz znany piłkarz Interu Mediolan, reklamujący nowe Okno Winergetic Premium – Esteban Matias Cambiasso.
Międzynarodowe Targi MADE Expo to ważny moment dla całej branży. To właśnie tu pokazywane są nowości i trendy na cały następny rok. W tym roku przyjechaliśmy zaprezentować wyjątkowe rozwiązania, które w pewnych aspektach zrewolucjonizują branżę PVC. Oknoplast opracował je jako pierwszy i myślę, że właśnie pokazaliśmy ścieżkę rozwoju, którą podąży cała branża – mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.
Jak przystało na lidera branży, firma zaprezentowała prawdziwy hit – okno w wersji Colorfull. Jako jedyny producent okien OKNOPLAST opracował rozwiązanie, w którym poza tradycyjnie oklejonymi folią drewnopodobną widocznymi płaszczyznami okna, w systemie Colorfull foliowane są również elementy wewnętrzne, widoczne po otwarciu skrzydła. Dzięki temu okna posiadają jednolity kolor i strukturę na całej swojej powierzchni. System Colorfull został wyróżniony jako Najlepszy Produkt na targach przez renomowany włoski portal budowlany ediportale. Okna w tym systemie dostępne są w szerokiej gamie kolorów drewnopodobnych, w tym w wyjątkowym kolorze dąb naturalny będącym nowością w ofercie firmy. System Colorfull jest już dostępny w sprzedaży w salonach OKNOPLAST.
Kolejną nowością, którą Oknoplast zaprezentował jako jedyny wystawca targów, jest unikalne rozwiązanie w postaci Systemu PSK Atrium. Główną jego przewagą są umieszczone w okuciach w skrzydłach specjalne siłowniki, dzięki czemu w celu zamknięcia wystarczy jedynie lekko popchnąć okno. Drugą ważną cechą systemu jest możliwość mikrowentylacji – dzięki odpowiedniemu ustawieniu klamki skrzydło zostaje odsunięte na kilka milimetrów od ramy. W ten sposób następuje wymiana powietrza. Konstrukcja nawet przy rozszczelnionym oknie spełnia klasę antywłamaniowości w WK1.
Prawdziwym przełomem w branży są opracowane przez OKNOPLAST okiennice kompozytowe. Posiadają one unikalny i elegancki design bardzo zbliżony do wyglądu klasycznych okiennic drewnianych. Jednocześnie dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów kompozytowych, wzmocnionych kewlarem stosowanym np. w kamizelkach kuloodpornych, produkt jest bardzo odporny na warunki atmosferyczne. Pozwala to na długoletnie użytkowanie nawet w regionach, gdzie występuje duże nasłonecznienie oraz zasolenie powietrza. Dodatkowo profile kompozytowe charakteryzują się bardzo niskim współczynnikiem przenikania ciepła, dzięki czemu dobrze chronią wnętrza przed nadmiernym nagrzewaniem.
Wszystkie okna zaprezentowane na targach zostały wyposażone w okucia z nowej linii dESIGN+, które są dostępne wyłącznie pod marką OKNOPLAST. Składają się na nią energonomiczne i eleganckie klamki, subtelne osłonki na zawiasy oraz innowacyjne rozwiązania techniczne zaczepów obwodowych i antywłamaniowych. Linia dESIGN+ powstała we współpracy z renomowanym studiem projektowym KISKA, które projektuje m.in. legendarne motocykle KTM oraz elementy dla marki Audi.
W grupie produktów, które OKNOPLAST prezentował jako pierwszy, znalazła się również przeznaczona specjalnie na rynek włoski konstrukcja drzwi tarasowych HST, która pozwala schować skrzydło w ścianie. Posiada ona specjalny system mikrowentylacji, umożliwiający wietrzenie pomieszczeń bez potrzeby odryglowywania drzwi tarasowych. W ramach rozwiązań HST zaprezentowano także konstrukcję HST master, w której otwieranie i zamykanie odbywa się przy użyciu napędu elektrycznego i specjalnego ramienia sterującego. Sterowanie oknem może odbyć się za pomocą pilota, aplikacji na iPad lub iPhone.
Ciekawostką stoiska OKNOPLAST była Szyba PRIVALIGHT – szyba, która pod wpływem napięcia elektrycznego zmienia swoją przejrzystość. Standardowo szyba jest matowa, lecz po podłączeniu prądu staje się przeźroczysta. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się zarówno w bankach czy gabinetach lekarskich, jak i prywatnych łazienkach.
Z uwagi na atrakcyjność ekspozycji oraz prezentowane innowacyjne rozwiązania produktowe, które OKNOPLAST pokazał jako pierwszy producent z branży, stoisko firmowe cieszyło się największym zainteresowaniem mediów m.in. telewizji Leonardo Sky czy Inter Chanel.