Ceramika Paradyż obchodzi w tym roku jubileusz 30-lecia istnienia na rynku. Przez trzy dekady udało się zbudować silne przedsiębiorstwo, które dziś jest wizytówką polskiego przemysłu na świecie. Okrągła rocznica pozwala na podsumowanie dotychczasowych sukcesów, jak i wyznaczenie planów rozwoju na przyszłość.
Marzenia o polskim wzornictwie
Rok 1989 był czasem niezwykle dynamicznych przemian politycznych i gospodarczych w kraju. Socjalistyczny ustrój przechodził do historii. Rodziła się nowa Polska, a wraz z nią zupełnie nowe możliwości, dające szanse zaistnienia w realnej gospodarce wolnorynkowej. Tak zaczęła się historia Ceramiki Paradyż. 28 sierpnia 1989 roku spisano Umowę Spółki i rozpoczęto przygotowania do produkcji płytek ceramicznych. By sprostać wymaganiom młodego kapitalizmu i rosnącej konkurencji ze strony producentów krajowych i zagranicznych, Ceramika Paradyż postanowiła oprzeć swój rozwój na stałych inwestycjach w technologie, unikalnym wzornictwie i wysokiej jakości produktów. Firma jako pierwsza na polskim rynku oferowała m.in. szkliwione płytki mrozoodporne, mozaikę prasowaną czy heksagon. Zawsze jednak, przy każdym wdrażaniu nowych kolekcji, nadrzędną ideą jest troska i szacunek dla swoich klientów. – Płytki mogą produkować wszyscy, my spełniamy marzenia naszych Klientów – powtarza Stanisław Tępiński, współzałożyciel Ceramiki Paradyż.
30 lat później
Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider na polskim rynku płytek ceramicznych oraz ceniony na świecie dostawca produktów o wysokiej jakości i unikatowym wzornictwie. Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego: Red Dot Desing Award, iF Design i Dobry Wzór, a także Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP, doceniających wkład Ceramiki Paradyż w rozwój polskiej kultury i gospodarki. Od początku działalności jako firma odpowiedzialna społecznie wspiera lokalne społeczności i angażuje się w działania związane ze sportem, filantropią, kulturą i sztuką. Ceramika Paradyż jest także wieloletnim mecenasem Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy.
Spacer po równiku
Przez trzy dekady, w pięciu zakładach produkcyjnych Ceramiki Paradyż wyprodukowano tyle płytek, że starczyłyby do pokrycia jednocześnie powierzchni Gdyni i Poznania albo pięciu najmniejszych państw świata – Watykanu, Monako, Nauru, Tuvalu, San Marino – i to trzema warstwami. Gdyby z wyprodukowanych płytek ułożyć ścieżkę o szerokości jednego metra wzdłuż równika, właśnie kończyłoby się jej 10 okrążenie. Miarą sukcesu firmy nie jest jednak skala produkcji, ale przede wszystkim zaufanie Klientów, którzy od lat tworząc swoje wymarzone wnętrza, wykorzystują płytki Ceramiki Paradyż przy kolejnych remontach łazienek, kuchni, salonów czy powierzchni inwestycyjnych.
Dalej napędzać polskie wzornictwo
Jubileusze wspierają tożsamość firmy i przypominają o jej wartościach. Są dobrą okazją nie tylko do podsumowań, ale także do wyznaczenia planów na przyszłość. – Dzięki zaufaniu naszych Klientów i wspólnemu wysiłkowi wszystkich pracowników przez trzy dekady napisaliśmy piękną historię. W roku jubileuszowym nie zamierzamy jednak tylko wspominać i świętować największych sukcesów. Z nadzieją patrzymy w przyszłość i bierzemy to za dobry punkt wyjścia do rozwoju marki przez kolejne dziesięciolecia – mówi Adam Tępiński, prezes zarządu Ceramiki Paradyż. – Jako aktywna i nowoczesna firma chcemy nadal napędzać polskie wzornictwo i inspirować do tworzenia pięknych, stylowych wnętrz. Nie boimy się wdrażania nowych pomysłów, które realnie odpowiadają na trendy rynkowe. Jesteśmy przekonani, że taka postawa przyniesie w przyszłości wymierne korzyści zarówno dla firmy, jak i naszych Partnerów oraz Klientów, którym dziś dziękuję za 30 lat zaufania i obecności naszych produktów w polskich domach.
Historia Ceramiki Paradyż
-
28.08.1989 – Rozpoczęcie działalności firmy
-
1991 – Otwarcie zakładu produkcyjnego Opoczno
-
1993 – Otwarcie zakładu produkcyjnego Wielka Wola
-
1997 – Produkcja pierwszej w Polsce szkliwionej płytki mrozoodpornej
-
1999 – Otwarcie zakładu produkcyjnego „Tomaszów 1″ w Tomaszowie Mazowieckim
-
2001 – Pierwszy w Polsce gres szkliwiony
-
2001 – Otwarcie zakładu produkcyjnego „Paradyż” w Tomaszowie Mazowieckim
-
2003 – Produkcja pierwszych w Polsce rektyfikowanych płytek ceramicznych
-
2004 – Otwarcie zakładu produkcyjnego „Tomaszów 2″ w Tomaszowie Mazowieckim
-
2004 – Produkcja pierwszej w Polsce mozaiki prasowanej
-
2006 – Największy w Polsce format płytki ściennej 32,5 x 97,7 cm
-
2008 – Wprowadzenie pierwszej w Polsce płytki zdobionej innowacyjną technologią druku cyfrowego
-
2010 – Największy w Polsce format szkliwionych płytek podłogowych 60 x 120 cm
-
2012 – Odsłona nowej identyfikacji wizualnej Ceramiki Paradyż
-
2014 – Produkcja pierwszego heksagonu w Polsce
-
2015 – Otwarcie najnowocześniejszego w Europie Centrum Handlowo-Logistycznego „Paradyż Logistic&Trade”
-
18.03.2016 – Zmiana struktury właścicielskiej Ceramiki Paradyż
-
2016 – Oscar designu – nagroda Red Dot Award dla kolekcji Trakt
-
2016 – Technologia Continua + umożliwiająca produkcję płytek w wielkim formacie
-
2016 – Wprowadzenie pierwszego w Polsce formatu 75 x 75 cm
-
2017 – Nagroda iF Design Award dla kolekcji Elanda/Elando
-
2017 – Pierwsza w Europie innowacyjna technologia barwienia na sucho Freestile
-
2018 – Odsłonięcie muralu „State of mind” w Łodzi oraz instalacji artystycznej w Gdyni
-
2018 – Przyznanie nagrody Dobry Wzór 2018 dla kolekcji Esagon
-
2018 – Przyznanie Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP