Każda chwila spędzona z rodzicami jest dla dzieci bardzo istotna. Nieważne, czy będzie to wieczór z grami, wspólne gotowanie czy po prostu przytulanie. Dlatego warto zadbać o to, by miejsce, w którym najdłużej przebywamy z naszymi pociechami, urządzone było w sposób zachęcający do wspólnych spotkań. W najnowszym Katalogu IKEA 2014 znajdziemy mnóstwo inspirujących porad, jak uczynić codzienne życie jeszcze wygodniejszym dla wszystkich domowników – szczególnie tych najmłodszych. Ponad połowa przedstawionych rozwiązań zaprojektowana została z myślą o rodzinach z dziećmi.
IKEA przygląda się życiu rodzin na całym świecie już od kilkudziesięciu lat, wsłuchując się w potrzeby zarówno rodziców, jak i dzieci, a także współpracując z dziecięcymi psychologami. W 2010 roku agencja Family Kids and Youth przeprowadziła na zlecenie firmy jedno z największych w historii IKEA badań na temat życia rodzinnego oraz rozwoju dzieci i znaczenia zabawy, obejmujące 11 000 gospodarstw domowych z 25 krajów, w tym również z Polski. Według raportu prawie połowa badanych rodziców za bardzo przejmuje się bezpieczeństwem swoich dzieci i bywa nadopiekuńcza. Rodzice chcieliby też spędzać więcej czasu ze swoimi pociechami, a także zapewniać im dobrą zabawę oraz możliwość rozwoju ich pasji i umiejętności. Natomiast dla dzieci bardzo ważne jest przebywanie z rodzicami, niezależnie od tego, co wspólnie robią. Aż 73% ankietowanych dzieci w wieku 7-12 lat powiedziało, że woli bawić się z rodzicami niż oglądać telewizję. Z „wizyt domowych”, cyklicznego badania przeprowadzanego przez pracowników IKEA Kraków, wynika, że dzieci nie ograniczają się do zabawy jedynie w obrębie swojego pokoju. – Na przełomie stycznia i lutego odwiedziliśmy 20 krakowskich rodzin z dziećmi, aby lepiej poznać ich potrzeby w zakresie urządzania i aranżacji pomieszczeń – tłumaczy Zuzana Vatralova, Kierownik Działu Wystawiennictwa i Projektowania Wnętrz IKEA Kraków. – Miejsca zabawy dzieci były niezwykle zróżnicowane. Często odbywa się ona w pokoju dziennym, kuchni czy sypialni… Nierzadko na pytanie: „gdzie dziecko najczęściej się bawi” pierwszą, bezrefleksyjną odpowiedzią rodziców było (z uśmiechem): „wszędzie” – dodaje Vatralova.
Dom to frajda. Mieszkając z dziećmi
Dom jest miejscem, gdzie spędzamy z dziećmi najwięcej czasu i tak naprawdę każde jego pomieszczenie może być dobrym miejscem do wspólnej zabawy, jeżeli tylko zostanie odpowiednio i bezpiecznie zaaranżowane. – IKEA od lat tworzy rozwiązania dostosowane do potrzeb rodzin z dziećmi. W tym roku chcemy jeszcze bardziej skoncentrować się na tym, co w życiu rodzinnym najważniejsze – na byciu razem – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce. – Wierzymy, że nasze produkty i rozwiązania ułatwią rodzicom stworzenie przestrzeni przyjaznej dzieciom oraz pozwolą znaleźć więcej czasu na wspólne zajęcia. W IKEA mawiamy, że dzieci to najważniejsi ludzie na świecie – dodaje Anna Knapik, Kierownik Marketingu IKEA Kraków. Również przy aranżowaniu wnętrz swoich sklepów, IKEA nie zapomina o potrzebach rodzin. Chce, aby szukanie rozwiązań i czerpanie inspiracji dla domu stanowiło dla nich dodatkową okazję do wspólnego spędzenia czasu i dobrej zabawy. To właśnie z myślą o rodzinach z dziećmi powstają kąciki i sale zabaw dla najmłodszych czy specjalnie wydzielone miejsca w dziale dziecięcym, w których można testować zabawki i świetnie się bawić. Co więcej, w wielu obszarach sklep zapewnia strefy zabawy dla najmłodszych, które umilą im czas spędzany podczas rodzinnych zakupów. Firma zachęcą również do wspólnych posiłków w restauracji. – W związku ze startem Katalogu IKEA 2014 wprowadziliśmy nowe menu przygotowane z myślą o potrzebach całej rodziny, w tym jej najmłodszych członków. – mówi Jarosław Skowronek, Kierownik Restauracji w IKEA Kraków. Dystrybucja katalogu IKEA 2014 do 4,5 milionów polskich domów rozpoczęła się w poniedziałek, 26 sierpnia. Ponad 550 tysięcy egzemplarzy trafi do mieszkańców Małopolski. Tegoroczne wydanie ma 324 strony. Katalog IKEA 2014, podobnie jak w ubiegłym roku, pobrać będzie można również na tablet lub smartfon. Zostało przygotowanych około 40 interaktywnych funkcji. Najnowsza z nich, pod nazwą „Umieść w swoim pokoju”, pozwala sprawdzić, jak ponad setka produktów IKEA wyglądałaby w domu każdego użytkownika.