Działa już pierwszy w sieci Leroy Merlin testowy outlet produktów przecenionych i towaru z ekspozycji. To element strategii odpowiedzialności społeczno-środowiskowej (ESG) i zarazem część nowej platformy marketingowej, która podkreśla rolę ekonomii cyrkularnej i stawia na bycie blisko potrzeb klientów.
Outlet Leroy Merlin to nowy koncept w ramach sklepów stacjonarnych, który polega na okazyjnej sprzedaży produktów “prawie idealnych” czyli bezpiecznych i funkcjonalnych ale np. poekspozycyjnych, niekompletnych lub z innego powodu niesprzedawalnych za pełną cenę. Sklep w Rumi jest pierwszym, w którym wdrożono projekt. Specjalnie wydzielona i oznakowana na żółto strefa zaprasza robiących zakupy w Leroy Merlin do korzystania z wyjątkowo atrakcyjnych cen, jednocześnie redukując wpływ na środowisko. Ekonomia cyrkularna w pełni wpisuje się w proponowanie klientom rozwiązań łączących oszczędności finansowe z mniejszym wpływem środowiskowym, w ramach projektu Robi Klimat.
– Wszyscy lubimy gospodarność, również robiąc zakupy. Outlet umożliwia nabycie produktów “prawie idealnych” – bezpiecznych i funkcjonalnych, ale w bardzo dobrej cenie. To potrójna korzyść: dla klientów – finansowa, dla firmy – redukcja kosztów utylizacji, a dla środowiska – lepsze wykorzystanie zasobów i mniej odpadów – powiedział Jacek Hutyra, członek zarządu ds. ESG w Leroy Merlin.
Inicjatywa outletu spotkała się z gorącym przyjęciem klientów sklepu w Rumi. Sieć ma w planach kolejne przedsięwzięcia o podobnym charakterze, co wpisuje się w ambicje ESG ogłoszone przez zarząd polskiej spółki handlowej (link do ambicji tutaj). Raport społeczno – środowiskowy Leroy Merlin za 2023 r można zobaczyć tutaj. Zapraszamy do śledzenia na bieżąco komunikatów związanych z ESG i CSR w Leroy Merlin na stronie media.leroymerlin.pl.