Lubimy kupować przez Internet. Jednak w zależności od płci kierujemy się różnymi motywami. Kobiety są bardziej oszczędne, mężczyźni bardziej niecierpliwi.
Internetowy szał zakupów
Polacy coraz częściej korzystają z możliwości, jakie daje Internet. Coraz chętniej robią za jego pośrednictwem zakupy. A większe zaufanie do zakupów online przekłada się na szybki wzrost branży e-commerce. W ubiegłym roku na zakupy w sieci wydaliśmy ponad 17 mld złotych, a jak spodziewają się specjaliści od handlu elektronicznego w 2012 wartość e-zakupów przekroczy 20 mld złotych. Trudne czasy w gospodarce wcale nie zniechęciły internautów do wydawania „wirtualnych” pieniędzy. Wskazują na to deklaracje sklepów internetowych, z których wynika, że wiele z nich zwiększyło swoje zyski i obroty. Chociaż najczęściej kupowanymi przez Internet towarami są książki, filmy, muzyka, odzież, obuwie oraz RTV i AGD to jednak sprzedaż online innych towarów stale rośnie. Najnowszy raport firmy Gemius podaje, że najczęściej kupujący w sieci kierują się takimi motywami jak: oszczędność pieniędzy (na tę zaletę internetowych zakupów wskazało 38% ankietowanych), możliwość nabycia produktów najwyższej jakości (17% ) oraz oszczędność czasu (15%).
Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus
Dla kobiet co innego jest istotne przy podejmowaniu decyzji o zakupie, a co innego dla mężczyzn. Mężczyzna jeśli idzie do sklepu to konkretnie wie co ma kupić wedle zasady ”mam cel i muszę go jak najszybciej zrealizować, a cena nie jest taka ważna”. Zgoła odmiennie w sytuacjach zakupowych zachowują się kobiety. Przebierają, wybierają, porównują ceny poświęcają mnóstwo czasu na poszukiwaniu właściwego dla nich produktu. Ten stan rzeczy potwierdzają ostanie badania dotyczące opinii internautów na temat najważniejszych cech zakupów online. Kobiety częściej przywiązują wagę do przyjemności z zakupów i oszczędności pieniędzy. Natomiast mężczyzn skusi jakość produktów i oszczędzanie czasu na zakupach. Wprawdzie zakupy są sferą zdominowaną przez kobiety to jednak okazuje się, że przez Internet częściej kupują mężczyźni. A jeśli kobiety już kupują w sieci to najczęściej decydują się na ubrania i kosmetyki. Jak wynika z raportu AdRun.pl, Polki przy wyborze konkretnego produktu kierują się głównie ceną (43% ankietowanych ) przedkładając ją nad jakość i markę. Najchętniej kupują za pośrednictwem znanych platform aukcyjnych, które oferują dużo możliwości. Tam właśnie można trafić na niepowtarzalne ciuchy czy też oryginalną biżuterię.
Raty – sposób na kosztowne zakupy
Nie zawsze jednak stać nas na wyszukany i droższy zakup. Z pomocą przychodzą rozwiązania, które proponują sklepy internetowe i serwisy aukcyjne mające w swojej ofercie nabycie wymarzonego produktu na raty. Wśród nich wyróżnia się nowo powstały serwis aukcyjny WSZYSTKONARATY.PL, który wprowadził jedyne na rynku polskim tak zaawansowane i nowoczesne narzędzia do zarządzania zakupami na raty. Za pośrednictwem serwisu kupujący mogą w jednym miejscu nie tylko znaleźć i porównać interesujące towary od wielu różnych sprzedawców, ale też zapłacić za nie jednym wspólnym kredytem. Jak zapewniają twórcy platformy, w serwisie WSZYSTKONARATY.PL zakupy mają być tanie, bezpieczne i wygodne. Przy budowie serwisu ogromny nacisk położono na funkcjonalność i użyteczność, zadbano o przejrzystość oferty i intuicyjną nawigację. Nowością na rynku e-commerce jest połączenie koszyka z opcją porównywarki ofert kredytowych. W serwisie można dodawać do zamówienia na próbę kolejne artykuły i jednocześnie śledzić, jak nowo dodane aukcje wpływają na listę dostępnych ofert kredytowych. W uniwersalnym kalkulatorze kredytowym można wybrać interesującą nas ofertę kredytową, dogodny okres kredytowania i przeliczyć prognozowaną wysokość miesięcznej raty kredytu. Dzięki takiemu rozwiązaniu Klient zna pełną wartość transakcji łącznie z kosztem dostawy i warunki kredytu jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie (i to bez konieczności logowania). Decyzję kredytową klient otrzymuje nawet w ciągu kilkunastu minut od przesłania do banku poprawnie wypełnionego formularza z niezbędnymi danymi do oceny zdolności kredytowej, a serwis poinformuje o tym klienta wysyłając do niego powiadomienie w formie darmowej wiadomości SMS. Formularz z danymi wypełnia się tylko raz, a potem następne wnioski kredytowe generują się już automatycznie.
Serwis aukcyjny WSZYSTKONARATY.PL sukcesywnie zwiększa dostępną listę kategorii produktowych – przedstawiciele serwisu zapowiadają, że w najbliższym czasie w ofercie pojawią się artykuły motoryzacyjne, usługi oraz artykuły kolekcjonerskie i odzież, co z pewnością może zainteresować przedstawicielki płci pięknej. „Jedyne co nas ogranicza to oferta kredytowa, już dziś mogę jednak zapewnić, że jeszcze na wiosnę będzie można u nas nabyć na raty produkty z praktycznie każdej kategorii tematycznej – w tym markową odzież, obuwie i galanterię skórzaną” twierdzi Prezes Spółki Milena Drabińska. „Większa część zespołu obsługującego serwis to kobiety – naturalnie, że zadbamy o potrzeby naszej płci”. Dzięki rozwiązaniom, jakie oferuje serwis WSZYSTKONARATY.PL nawet najbardziej nieosiągalny do tej pory produkt staje się dostępny, a MARZENIA NABIERAJĄ REALNYCH KSZTAŁTÓW. Brak czasu, czy wystarczającej ilości gotówki na wymarzoną sukienkę lub nie będzie już problemem.