Kobiety piją jej więcej i częściej – wynika z badań zrealizowanych na zlecenie włoskiej marki DeLonghi, lidera rynku ekspresów w Polsce. Dziś świętujemy Międzynarodowy Dzień Kawy, drugiego co do popularności napoju na świecie.
Kobiety piją więcej
Polacy to bez wątpienia naród kawoszy – spożycie kawy oraz sprzedaż profesjonalnych ekspresów od kilku lat sukcesywnie rośnie. Wyniki badania opinii publicznej, zrealizowanego na zlecenie marki DeLonghi, wskazują, że 95% Polaków pije kawę. Miłośnikami tego napoju są w szczególności kobiety – picie kawy deklaruje aż 97% respondentek (wobec 94% mężczyzn). Ponad połowa kawoszy w Polsce wypija więcej niż jedną kawę dziennie (super kawosze), a jedynie co ósmy ankietowany sięga po ten napój 4 razy w tygodniu lub rzadziej. Pod względem częstotliwości picia Panie również przewyższają Panów i stanowią ponad połowę grupy super kawoszy.
Kawy mleczne górą
Najchętniej pijemy kawy mleczne z cappuccino i caffelatte na czele. Ponad 61% ankietowanych przedkłada kawę z mlekiem nad małą czarną. W kawach mlecznych bardziej gustują Panie oraz osoby młodsze. Co ciekawe, pomijając grupę wiekową 60+, wraz z wiekiem nasze preferencje smakowe ewoluują w kierunku kaw czarnych.
Kawa lekiem na całe zło
4 na 5 Polaków nie wyobraża sobie udanego poranka bez filiżanki kawy i nic w tym dziwnego, wszakże jej dobroczynny wpływ na nasze samopoczucie jest powszechnie doceniany. Zdaniem 76% respondentów, kawa daje energię do działania, a 71% uważa, że wprawia ich w lepszy nastrój. W przypadku kobiet oraz grupy super kawoszy wskaźniki te są jeszcze wyższe i wynoszą odpowiednio 81% i 77% oraz 82% i 79%.