• 20 lecie firmy Kärcher w Polsce – krótki zarys historyczny
  • 20 lecie firmy Kärcher w Polsce – krótki zarys historyczny
  • 20 lecie firmy Kärcher w Polsce – krótki zarys historyczny
  • 20 lecie firmy Kärcher w Polsce – krótki zarys historyczny

20 lecie firmy Kärcher w Polsce – krótki zarys historyczny

Mija już 20 lat odkąd profesjonaliści i konsumenci w Polsce mogą zapoznać się z ofertą produktów i technologii Kärcher niezastąpionych w utrzymaniu czystości. Kärcher Sp. z o.o. (do 2004 – Kärcher Poland Ltd.) powstała w Krakowie w październiku 1993 i prowadzi na terenie Polski sprzedaż, marketing i serwis urządzeń czyszczących przeznaczonych do użytku domowego i zastosowań profesjonalnych produkcji firmy macierzystej – Alfred Kärcher GmbH.

CORE BUSINESS

Najwyższej jakości produkty i technologie Kärcher.

Przez 20 lat istnienia Kärcher Sp. z o.o. w Polsce łatwość dotarcia klienta do punktu sprzedaży i serwisu Kärcher wzrosła po wielokroć. W 1993-94 firm handlujących produktami Kärcher  w Polsce było zaledwie kilkanaście – dziś współpraca wiąże z Kärcher Sp. z o.o. ponad 100 niezależnych firm rozwijających dalej sieć dystrybucji, co umożliwia klientom zakup produktów, przede wszystkim do zastosowań profesjonalnych, w blisko 200 punktach sprzedaży urządzeń w Polsce. Rozwój polskich i zagranicznych sieci handlowych w Polsce (DIY, AGD RTV, supermarkety etc) i obecność w nich produktów Kärcher oznacza możliwość zakupu urządzeń tej marki w kolejnych kilkuset punktach w kraju. W Polsce od 2011 funkcjonują też specjalne salony sprzedaży pod nazwą Kärcher Center. To sklepy prowadzone zarówno przez firmy współpracujące z Kärcher Sp. z o. o., np. Kärcher Center Scarlett w Bielsku-Białej i Kärcher Center Efekt w Białystok, jak i prowadzone bezpośrednio przez Kärcher Sp. z o.o. w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach, a w najbliższych miesiącach także w Łodzi i Warszawie!

TRADEMARK

Aby marka Kärcher była postrzegana.

Wzrost popularności marki Kärcher w Polsce widoczny jest zarówno w liczbie sprzedawanych urządzeń do użytku domowego i zastosowań profesjonalnych (ponad 200 tysięcy rocznie!), jak i w liczbie wyróżnień, tytułów i nagród przyznanych produktom Kärcher przez niezależne ośrodki badawcze lub media. Tylko w ostatnich latach to trzykrotnie Złoty Medal Targów Poznańskich (zamiatarka KM 80, zamiatarka KM 150/500 R i myjnia części PC 100 Bio), TopBuilder (wysokociśnieniowe HD 9/50-4 Cage i odkurzacz NT 65/2 Tact2), Produkt Wykonawcy (wysokociśnieniowy HDS 10/20-4 M), Perfect Line Spa Business (szorowarka BR 30/4 C Adv), Złote Miotły targów ISSA Interclean (odkurzacz T 12/1 eco!efficiency, zamiatarka KM 105/100 R P). W 2012 myjka domowa K 7.800 eco!ogic T 400 została zaliczona przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Polsce do grupy finalistów konkursu Dobry Wzór jako jeden z najlepiej zaprojektowanych produktów dostępnych na polskim rynku. Użytkownicy sprzętu domowego przyznali odkurzaczom Kärcher dwukrotnie „Brązowe Laury Konsumenta”, a wysokociśnieniowym urządzeniom czyszczącym „Złote Laury” czterokrotnie i dwukrotnie Grand Prix Laur Klienta w konkursach organizowanych przez Przegląd Gospodarczy we współpracy z Instytutem Gallupa.

CULTURE

…i pełni zaangażowania.

 Tradycją w firmie Kärcher stały się tzw. akcje kompetencyjne, czyli akcje czyszczenia słynnych obiektów i zabytków kultury światowej (m.in. Statua Chrystusa w Rio de Janeiro, Statua Wolności w Nowym Jorku, Brama Brandenburska w Berlinie, Kolosy Memnona w Luksorze czy skalne rzeźby głów amerykańskich prezydentów w Mount Rushmore, USA).  Firma podejmuje te wyzwania, gdyż realizacja zadań o tak złożonym charakterze znakomicie wzbogaca firmowe know-how, a to z kolei przekłada się na doskonalenie rozwiązań technicznych w produktach Kärcher. Efekt – większe zadowolenie klientów z produktów odpowiadających ich potrzebom i oczekiwaniom. Choćby wtedy, w 1998 roku, kiedy Kolumnada Berniniego na Placu Św. Piotra w Rzymie została wyczyszczona nową technologią opracowana przez firmę Kärcher na potrzeby obiektów zabytkowych, zgodnie… ze wskazówkami polskich konserwatorów!

To właśnie w Krakowie w 1998 po raz pierwszy zastosowano technologię czyszczenia zabytkowego kamienia i cegły łączącą parę wodną, sprężone powietrze i ścierniwo marmurowe w jedno medium robocze. Technologia, opracowana specjalnie na potrzeby czyszczenia Wieży Ratuszowej na Rynku Głównym w Krakowie przez nieocenionego specjalistę Alfred Kärcher GmbH – p. Helmuta Zetlera, była ponownie w Polsce wykorzystywana w czyszczeniu Wieży Zegarowej Klasztoru oo. Paulinów na Jasnej Górze w 2000. Był to kolejny polski obiekt zabytkowy, o symbolicznym wręcz znaczeniu historycznym i religijnym dla narodu polskiego, poddany pracom konserwatorskim z zastosowaniem sprzętu i technologii firmy Kärcher.
Kärcher Sp. z o.o. udziela ponadto wsparcia wybranym instytucjom kultury dążąc do zapewnianie długofalowej pomocy, ułatwiającej funkcjonowanie instytucji ważnych dla polskiego społeczeństwa.  W ten sposób współpracuje m.in. ze Stowarzyszeniem Willa Decjusza w Krakowie (od 1996), Stowarzyszeniem Międzynarodowe Triennale Grafiki organizującym wystawy w całej Polsce i poza jej granicami (od 1997), Zamkiem Królewskim na Wawelu (od 1998) i Muzeum Narodowym w Krakowie (od 1999). Wsparcie rekonstrukcji Dziedzińca Arkadowego Zamku Wawelskiego (2000) upamiętnione zostało jedną z pięciu marmurowych tablic wmurowanych w nową nawierzchnię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.