• Porro - 90 lat istnienia firmy
  • Porro - 90 lat istnienia firmy
  • Porro - 90 lat istnienia firmy
  • Porro - 90 lat istnienia firmy
  • Porro - 90 lat istnienia firmy
  • Porro - 90 lat istnienia firmy

Porro – 90 lat istnienia firmy

Przez cały 2015 rok Porro świętować będzie 90-lecie istnienia. Obchody zainaugurowane zostaną już 10 grudnia w mediolańskim showroomie Porro przy Via Durini 15. Z tej okazji Piero Lissoni, dyrektor artystyczny marki, zaprojektował pięć drewnianych obiektów – zabawek dla dzieci obracających się bączków.

Każdy z nich wykonany został ręcznie z innej kombinacji drewna. Modele różnią się kształtem i tonacją kolorystyczną. Przedmioty symbolizują upływ czasu, wyrażają zmienność drewnianej materii. Każdy ich obrót inaczej miesza kolory i wzory, powoduje zmianę kształtu. Wprawiona w ruch starodawna zabawka jest też swego rodzaju opowieścią o marce, dla której drewno i jego mistrzowska obróbka stanowi centralny punkt zainteresowania.
Markę w 1925 roku w mieście Brianza założyli bracia Guido i Stefano Porro. Ulokowany w centrum włoskiego przemysłu meblarskiego zakład początkowo produkował tradycyjne modele, które chętnie nabywała bogacąca się mediolańska burżuazja. Zwrot w kierunku współczesnego wzornictwa nastąpił w latach 50., kiedy ster w firmie przejęło drugie pokolenie założycieli. Wówczas nastąpił dynamiczny rozwój firmy, która z niewielkiego zakładu przeistoczyła się w liczącego się na rynku producenta. Do rozwoju Porro przyczynił się również regularny udział w Salone Internazionale del Mobile – najważniejszych targach designu na świecie. Wejście do czołówki uznanych producentów wysokiej klasy mebli zapewniła marce współpraca z najlepszymi designerami. Charakterystyczne logo w 1966 zaprojektował Bruno Munari. W połowie lat 80., zarządzana przez trzecie pokolenie założycieli, marka nawiązała współpracę z Pierro Lissonim, który w 1989 roku objął stanowisko dyrektora artystycznego. W latach. 90. firma wyspecjalizowała się w produkcji systemów modułowych do salonów, jadalni i sypialni, które stanowią 70% oferty. Na architektoniczne podejście do projektowania wpłynął zarządzający marką Lorenzo Porro, który jest absolwentem Politecnico di Milano.
Podstawowym tworzywem dla marki od samego początku jej istnienia pozostaje drewno. Dziś do produkcji mebli wykorzystywanych jest jego 16 starannie wyselekcjonowanych gatunków. Tradycyjny surowiec przetwarzany jest na język współczesności przez najlepszych na świecie projektantów, wśród których jest Alessandro Mendini czy szwedzka grupa Front. Tworzone przez nich meble zbywają prestiżowe nagrody, jak Elle Decoration International Design Awards przyznane giętemu krzesłu Gentle (proj. Front) i kredensowi Mikado (proj. Front) w kategorii Best Furniture 2014.
Z okazji 90-lecia istnienia powstaje seria drewnianych skrzyń. Do ich zaprojektowania zaproszono osoby, które przyczyniły się do sukcesu marki oraz nowe nazwiska. Każda z nich stworzyła indywidualny projekt różniący się kształtem, sposobem otwierania czy też gatunkiem drewna. Skrzynie prezentowane będą przez cały 2015 rok przy okazji ważnych wydarzeń wnętrzarskich. Towarzyszyć im będą krótkie filmy ukazujące techniki obróbki drewna, zawierające mini wywiady z projektantami, prezentacje ręcznych technik obróbki, jak i najnowszych technologii. Projekt porusza aspekty estetyczne i materiałowe, ukazuje kunszt Porro i szerokie możliwości dopasowania mebli do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Marka Porro dostępna jest w Kari-Mobili, Warszawa, ul. Batycka 26 www.kari-mobili.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *