• Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika
  • Od Thoneta do Rygalika

Od Thoneta do Rygalika

11 lutego w warszawskim salonie Agata Meble zainaugurowana została wystawa „Od Thoneta do Rygalika”, która jest wspólnym projektem firm Paged oraz Agata Meble.

W ciągu 8 miesięcy wystawa zostanie zaprezentowana w 15 naszych salonach meblowych w całej Polsce. Szacujemy, że obejrzy ją ponad 3 mln osób. Dzięki temu pokażemy dobry, polski design tam, gdzie Polacy przychodzą nie tylko na zakupy, ale i po inspirację do aranżacji wnętrz – mówi Angelika Anusiewicz – Bochenek, Zastępca Dyrektora Działu Marketingu w firmie Agata Meble.

Historia i znaczenie krzesła

Wystawa prezentuje trzynaście starannie wyselekcjonowanych modeli krzeseł i foteli, które pochodzą z różnych okresów funkcjonowania firmy Paged. Od dziewiętnastowiecznego krzesła 14 Michaela Thoneta, które podbiło świat, przez wybitny projekt Sig autorstwa Mariana Sigmunda z przełomu lat 50. i 60., po współczesne modele, m.in. marki Paged Collection, którą stworzył Tomek Rygalik, Dyrektor Kreatywny Paged. Wśród eksponatów znalazł się popularny fotel bujany oraz mniej znane i nietypowe  modele np. fotel – laska. Nie brakuje też mebli autorstwa projektantów młodego pokolenia. Wystawa demonstruje historię Pagedu, który może poszczycić się najdłuższą tradycją przemysłowej produkcji mebli w Polsce. Nieprzerwana od 1881 roku działalność przedsiębiorstwa stanowi najważniejszą z kart historii polskiego meblarstwa.
Pragniemy pokazać zwiedzającym jak istotne miejsce zajmuje krzesło w historii wzornictwa przemysłowego. Stworzenie udanego projektu, tego z pozoru nieskomplikowanego i powszechnego mebla, jest ogromnym wyzwaniem. Od wieków mierzą się z nim najlepsi projektanci, wierząc, że spośród wszystkich innych mebli to właśnie krzesło stanowi swego rodzaju manifest wartości swoich czasów, staje się symbolem epoki i ponadczasową ikoną. Wystawa jest także świadectwem roli jaka pełni Paged w dziedzinie światowego projektowania. Ten ostatni aspekt najpełniej wyraża ambitne wzornictwo Paged Collection, ale także klasyczne krzesło 14 Michaela Thoneta lub bardziej współczesny model Antilla. Produkowane na masową skalę są znane na całym świecie i stanowią niekwestionowane ikony designu – mówi o wystawie Tomek Rygalik, Dyrektor Kreatywny Paged.

Złożoność procesu projektowania

Na przykładzie trzynastu różnorodnych modeli, zwiedzający mają okazję nie tylko prześledzić jak na przestrzeni dziesięcioleci zmieniało się wzornictwo przemysłowe. Wystawa ukazuje niezwykłą złożoność procesu projektowania, którego nie sposób sprowadzić jedynie do aspektów estetycznych. Z opisów wielu prezentowanych modeli oglądający ekspozycję dowiedzą się jakie czynniki wpływają na finalną formę mebla. Wydobyte zostały techniczne, historyczne, społeczne i kulturowe konteksty projektowania. Podkreślono również czasochłonność procesu tworzenia i wdrażania mebli.

W każdym zakątku Polski

Zapoczątkowana w Warszawie wystawa do końca roku odwiedzie kolejne salony Agata Meble. W każdym z nich prezentacja potrwa dwa tygodnie. Umieszczenie ekspozycji w najbardziej reprezentacyjnym miejscu, przy wejściu do salonu, umożliwi obejrzenie jej praktycznie przez każdego klienta odwiedzającego sklep. Krótkie opisy pomogą oglądającym w lepszym poznaniu historii krzeseł i foteli produkowanych przez Paged. Każda notka rozpoczyna się od liczebnika – hasła wywoławczego – zwracającego uwagę na najbardziej charakterystyczną cechę poszczególnych modeli.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *