Nowa koncepcja publikacji firmy Dornbracht

„the SPIRIT of WATER” 2012

Iserlohn/Mediolan, kwiecień 2012 r.

W najnowszym wydaniu „the SPIRIT of WATER” 2012 firma Dornbracht prezentuje nową koncepcję swojej publikacji: Nowy layout jest świadomie zredukowany i minimalistyczny. Trzy rubryki publikacji „Architecture”, „Design” i „Culture” odzwierciedlają trzy filary marki Dornbracht.

„Nowa struktura publikacji jest dla nas następnym ważnym krokiem w rozwijaniu marki”, wyjaśnia dyrektor zarządzający Andreas Dornbracht. „Marka Dornbracht to ucieleśnienie architektury, wzornictwa i kultury. Wzornictwo naszych produktów wyróżnia się ponadczasowym językiem formy. W tym kierunku powinien iść także rozwój naszej głównej publikacji „the SPIRIT of WATER”.

Rozdział „Architecture” poświęcony jest tematowi architektury rytualnej, wpisaniu produktów Dornbracht w otoczenie oraz towarzyszącym temu rytuałom. Anh-Linh Ngo, redaktor naczelny renomowanego czasopisma z dziedziny architektury ARCH+, wskazuje na związek rytualnych łazienek Dornbracht z historią kultury i architektury łazienek.

W rozdziale „Design” firma Dornbracht prezentuje program produktów do łazienki i zwraca ponadto uwagę na to, że rozwój produktów Dornbracht charakteryzuje ciągła transformacja, która jest zorientowana na zmieniające się oczekiwania, funkcje i sposoby wykorzystania przez indywidualnych użytkowników. Michael Sieger mówi o kształtowaniu ikon Dornbracht oraz o niepowtarzalnym „DNA” wzornictwa produktów marki Dornbracht. Podstawą dla tych odkryć były warsztaty w firmie Sieger Design, podczas których przeanalizowano matrycę wzorniczą z ostatnich 20 lat.

Rozdział „Culture” poświęcony jest natomiast zaangażowaniu przedsiębiorstwa w projekty kulturalne. Wychodząc od aktualnej instalacji firmy Dornbracht „Cloud Cities” w Muzeum Hamburger Bahnhof w Berlinie, Udo Kittelmann, dyrektor Galerii Narodowej i Muzeum Hamburger Bahnhof, opowiada o znaczeniu dla świata sztuki długoletniej współpracy z firmą Dornbracht.

Temat specjalny tego wydania stanowi „Performing Water” będący manifestem programowym i programem rozwoju nowych produktów. „Performing Water” symbolizuje kompetencje firmy Dornbracht w zakresie projektowania łazienek – zwłaszcza pod względem różnorodności form dostarczania wody, która to różnorodność wyróżnia firmę Dornbracht na tle innych producentów. Kolejnym zagadnieniem jest „Transforming Water”: połączenie wiedzy na temat rytuałów oraz nastrojów ludzi przebywających w łazience z technicznym know-how dla odpowiedniego sterowania procesami w łazience.

Publikacja „the SPIRIT of WATER” 2012 liczy 220 stron i jest dostępna od zaraz.

O „the Spirit of Water”

Publikacja „the SPIRIT of WATER” od 2006 roku jest wyrazem identyfikowania się firmy Dornbracht z żywiołem wody, co przejawia się wieloletnim zainteresowaniem kulturą i rytuałami. Nie chodzi tu tylko o materialny, funkcjonalny i fizyczny punkt widzenia, lecz także o konfrontację z pominięciem przypisanej produktowi funkcji. Katalog „the SPIRIT of WATER” zawiera wywiady, eseje i komentarze opiniotwórców z różnych dziedzin, tworząc pomost pomiędzy inspiracją, dialogiem i innowacjami charakterystyczny dla sposobu myślenia i pracy w firmie Dornbracht.

Zgodnie z dotychczasową koncepcją publikacja przedstawiała bogaty świat firmy Dornbracht połączony licznymi odsyłaczami między poszczególnymi elementami. W nowym wydaniu „the SPIRIT of WATER“ zawartość ma natomiast wyraźną strukturę z wyodrębnionymi punktami centralnymi. A połączenie poprzez sieć odsyłaczy zostało przeniesione na nową stronę internetową, gdzie produkty Dornbracht powiązane są ze światem kultury.

Świadomie pominięte zostały szczegółowe informacje dotyczące produktów. Ich streszczenie zamieszczone jest w oddzielnej publikacji poświęconej wszystkim seriom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *