• Freelancing, czyli biuro w domu
  • Freelancing, czyli biuro w domu
  • Freelancing, czyli biuro w domu
  • Freelancing, czyli biuro w domu
  • Freelancing, czyli biuro w domu

Freelancing, czyli biuro w domu

Jednym z najczęściej obserwowanych trendów na rynku pracy w Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, jest wzrastająca liczba tzw. wolnych strzelców. Osoby poszukujące zleceń, niepracujące na etacie, najczęściej specjaliści w swoich dziedzinach, stanowią obecnie coraz większą grupę zawodową. Sytuacja ta spowodowana jest m.in. rozpowszechnieniem się Internetu, który w ogromnym stopniu ułatwił komunikację między freelancerami i ich potencjalnymi klientami.

W sieci stale rośnie liczba serwisów ułatwiających zarówno szukanie zleceń jak i znalezienie osób, które zlecenia wykonują. Dużą rolę odgrywają tu także niewątpliwe zalety takiego modelu pracy. Brak szefa, indywidualny wybór zleceń, możliwość wliczenia w koszty zakupu niektórych urządzeń, praca na własne konto i elastyczne godziny jej wykonywania – to tylko niektóre z pozytywów przyczyniających się do wzrostu zainteresowania taką formułą zawodowego funkcjonowania. Praca na etacie ma także swoje zalety, jednak jak pokazują badania rynku, freelancing nie bez powodu cieszy się coraz większą popularnością, stając się obecnie, szczególnie wśród młodych ludzi, swoistym stylem życia. Bycie wolnym strzelcem wiąże się z większą wolnością zawodową, ale generuje także większą liczbę wyzwań, którym należy sprostać.
Jednym z głównych jest zadbanie o własne biuro w domowej przestrzeni. Specjaliści twierdzą, że najlepiej wyznaczyć na nie osobne pomieszczenie. Bez względu na to, czy mieszkamy sami, czy nie – oddzielenie miejsca, w którym mieszkamy od tego, w którym pracujemy jest bardzo ważne dla ludzkiej psychiki. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, warto zadbać o to, by wyznaczona przestrzeń była w dużym stopniu odgrodzone od reszty mieszkania lub domu. Zwiększy to nasz komfort, poprawi koncentrację, a także ułatwi mobilizowanie się do pracy. Prócz biurka (o wystarczającej powierzchni) i fotela (wyposażonego w wygodne oparcia na nogi, plecy i łokcie), warto zadbać także o niewielką sofę i stolik, przy którym można na chwilę usiąść, zrelaksować się i wypić kawę lub wykonać tę pracę, do której niepotrzebne jest nam biurko. Zbyt długie pozostawanie w sztywnej pozycji siedzącej znacznie obniża bowiem naszą efektywność i źle wpływa na kręgosłup. Biurko zaleca się ustawić tak, by mieć jak największy dostęp do światła dziennego. Zwróćmy także szczególną uwagę na sztuczne oświetlenie. Nie oszczędzajmy na dobrych lampach i żarówkach – mocne światło sprzyja koncentracji i sprawia, że nasze oczy mniej się męczą. Istotną kwestią jest także uporanie się z nadmiarem kabli od urządzeń elektrycznych i odpowiednie rozlokowanie kontaktów. – Coraz częściej zgłaszają się do nas osoby poszukujące funkcjonalnych i wygodnych rozwiązań dla biur w swoich domach. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, stworzyliśmy serię Simon Connect. To wydajny i estetyczny panel zasilający, tzw. teleblok, którego zadaniem jest porządkowanie łączności biurowej. Urządzenie składa się ze stabilnego gniazda montowanego w meblu i wysuwanej z blatu biurka niewielkiej aluminiowej kolumny. Skorzystanie z takiego rozwiązania, bardzo ułatwia stworzenie wygodnego miejsca pracy w swoim mieszkaniu lub domu – radzi Szymon, analityk rynku z firmy Kontakt-Simon, będącej jednym z liderów branży elektroinstalacyjnej w Polsce.

Zarówno styliści jak i psychologowie twierdzą, że wybór odpowiednich barw, którymi się otaczamy, ma duży wpływ na to, jak funkcjonujemy. W miejscu pracy stonowane kolory pastelowe i różne odcienie bieli wpłyną pozytywnie na koncentrację i wprowadzają w dobry nastrój. Nie zapominajmy także o detalach, które sprzyjają tworzeniu pozytywnej atmosfery: zdjęcia, ulubione obrazki, pamiątki z podróży i rośliny ocieplą wnętrze i sprawią, że poczujemy się w nim lepiej. Korkowa lub magnetyczna tablica również może pełnić rolę dekoracyjną i ułatwi nam przy okazji pracę. Jeżeli dysponujemy osobnym pokojem na biuro, warto wyposażyć go w drzwi wypełnione płytą wiórową, co wyeliminuje hałas. Pamiętajmy, że wszelkie oszklenia przyczyniają się do zmniejszenia dźwiękoszczelności drzwi. W przypadku gdy stanowisko pracy znajduje się np. w salonie, warto zatroszczyć się o odpowiedni regał, który wprawdzie nie zapewni ciszy, ale oddzieli stanowisko od reszty pokoju, zwiększy komfort pracy i zapewni większe poczucie intymności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.